T-Mobile experimenteert met tijdelijk mobiel internet

0
T-Mobile tijdelijk internet

T-Mobile voert momenteel een test uit waarbij de provider “onbeperkte” databundels aanbiedt. Deze databundels kunnen voor eenmalig gebruik ingekocht worden en hebben een beperkte geldigheidsduur. T-Mobile wil hiermee inspelen op de behoefte van gebruikers op het gebied van hun databundel. De bundels zijn bedoeld voor mobiel gebruik.

Optimaal gebruik kunnen maken van het 4G netwerk

T-Mobile heeft het best geteste netwerk van Nederland en wil graag dat haar klanten goed gebruik kunnen maken van het nieuwe 4G netwerk. Doordat het netwerk van T-Mobile veel snelheid en capaciteit heeft, ziet T-Mobile het als een uitdaging om aantrekkelijke diensten en producten aan te bieden waardoor klanten overal van het netwerk gebruik kunnen maken. Nu is het nog vaak zo dat klanten hun datagebruik proberen te beperken, zodat zij niet over hun bundel heen gaan. Dit wil T-Mobile veranderen met het nieuwe tijdelijke bundel aanbod.

Ruime keuze met 5 verschillende databundels

De nieuwe tijdelijke bundels kunnen binnen Nederland gebruikt worden voor een korte periode. Een bundel kan gekocht worden via SMS. De kleinste bundel is 5 GB. Deze bundel is 60 minuten geldig en kost € 2,00. Voor tijdens de ochtend-en avondspits zijn er bundels van 20 GB. Deze kosten € 4,00. De twee grootste bundels zijn 50 GB per bundel. Dit zijn de weekendbundel (vrijdag 18:00 tot maandagochtend 08:00) en een nachtbundel( 22:00 en 06:00.) Waar T-Mobile het heeft over onbeperkte internetbundels, klopt dat niet helemaal. Er zit wel degelijk een limiet aan de data in de bundel. Als deze grens overschreden is, stopt de bundel. Al is de kans wel klein dat zoveel GB data ook echt allemaal verbruikt kan worden in de korte geldigheidsperiodes.

Samen met klanten het beste product ontwikkelen

Omdat T-Mobile graag samen met hun klanten oplossingen wil zoeken op het gebied van efficiënt datagebruik wordt het experiment gehouden met een groep van 30.000 willekeurige klanten. Het gaat hierbij om een experiment van een tijdelijk product wat nog niet af is en door middel van gebruikersfeedback mogelijk een product kan worden dat wordt uitgerold voor alle gebruikers.

DELEN
Vorig artikelNederlandse Energie Maatschappij komt met Triple Play
Volgend artikelKPN klanten kunnen mobiel betalen bij de Rabobank
  • Redacteur voor mobiele- en internet providers
  • Al ruim 2 jaar actief in de telecomwereld

Kevin is sinds begin 2014 actief in de telecomwereld. Dagelijks schrijft hij korte en lange artikelen en is altijd op de hoogte van de nieuwste trends in de telecom en internet wereld.