Een nieuw internet abonnement bestellen is makkelijker dan je misschien in eerste instantie denkt. Ook als je nog nooit bent overgestapt kost dit slechts een klein beetje van je tijd.

Aanmelden bij je nieuwe provider

Ben je begonnen met internet vergelijken en heb je een internet abonnement gevonden waar je naar wilt overstappen? Dan is de volgende stap om dit abonnement te bestellen. Hoe werkt dat?

Het aanvragen kost je slechts een paar minuten. Via de ‘bestel’ knop bij het abonnement wordt je naar de website van de provider gestuurd. Hier vraag je je abonnement aan. Het bestellen wijst zich eigenlijk vanzelf. Providers werken met een online aanmeldformulier, waar ze overzichtelijk en in een paar stappen om jouw gegevens vragen en je door de aanmelding heen leiden. In dit aanmeldformulier geef je ook aan of je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van nummerbehoud bij vaste telefonie.

Heb je je aanmelding afgerond, dan gaat je nieuwe provider direct voor je aan de slag. Je krijgt allereerst per e-mail een bevestiging met de ingangsdatum van je nieuwe abonnement en wat de verdere stappen zijn voor de levering van je abonnement.

Overstapservice

Het makkelijke is dat internet providers werken met een overstapservice. Dat wil zeggen dat ze jou zoveel mogelijk werk uit handen willen nemen. Zo hoef jij zelf je huidige abonnement niet op te zeggen. Ook zorgt je nieuwe provider ervoor dat je het juiste installatiepakket thuis geleverd krijgt.

Bedenktijd

Mocht je je tot slot alsnog bedenken of was je liever overgestapt naar een andere provider? Wees gerust. Je hebt altijd 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd wanneer je overstapt van internet provider, vanaf de datum dat je aanmelding is bevestigd. Dat betekent dat je binnen deze 14 dagen je bestelling kunt terugdraaien en kunt afzien van je overstap.