Wij gebruiken cookies om Providers.nl te verbeteren en gebruiken data voor het personaliseren van advertenties bij derden.
Meer lezen en aanpassen
Stuur ons je bericht
Helaas is de chat momenteel gesloten. We helpen je graag op een ander moment. Wil je toch een bericht achterlaten, vul dan het onderstaande contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Naam
E-mail adres (verplicht)
Onderwerp
Type hier jouw bericht

Beantwoord de onderstaande rekensom om je bericht te verzenden (schrijf het antwoord uit in letters).

Logo providers.nl
  • Home
  • Internet
  • Mobiel
  • Energie
  • Private Lease
Logo providers.nl
  • Home
  • Internet
  • Mobiel
  • Energie
  • Private Lease
  • Home
  • Internet
  • Mobiel
  • Energie
  • Private Lease
Open tot 22:00 Chat
Logo providers.nl
  • Home
  • Internet
  • Mobiel
  • Energie
  • Private Lease
Providers besteden veel marketingbudget aan promotie unieke features

Providers besteden veel marketingbudget aan promotie unieke features

Mobiel
Mobiele providers
1 juli 2016
Inhoudsopgave Naar boven
Inhoudsopgave
Laatste nieuws

Dit jaar zijn de drie grote telecomproviders van Nederland, KPN, Vodafone en T-mobile veel bezig geweest met het promoten van hun netwerk. Allen doen dit op een andere manier het marketingbudget gaan besteden dan voorheen. Veel van het budget gaat nu naar de speciale features binnen het aanbod van de providers.

Besteding van het marketingbudget

Voorheen werd een groot deel van het marketingbudget ingezet voor het maken van reclames en het aanbieden van een abonnement met een toestel, ook wel reguliere aanbiedingen genoemd. Momenteel wordt er gekozen om juist de unieke en speciale toevoegingen die providers aanbieden in hun abonnementen te promoten. Vodafone besteed veel geld aan het aanbod in quad play en het zelf kunnen aanpassen van zenders in een pakket. T-mobile focust zich op unieke bundels bij abonnementen, zoals roaming en tijdelijke bundels.Zij besteden ruim 30% van het budget daarvoor. Het focussen op bundels, doet ook KPN. Zij richten zich op extra korting voor een Spotify en op aanbiedingen voor vaste en mobiele abonnementen.

Budgetaanbieders promoten vooral toestelabonnementen

Waar de grote operators veel bezig zijn met adverteren met speciale features, het onder de aandacht brengen van landelijke 4G-dekking en extra diensten, richten de budgetproviders zich op abonnementsaanbiedingen. Ben en Hollands nieuwe gebruiken een groot deel van hun budget, Ben 52% en Hollandsnieuwe bijna het hele budget, aan mobiele abonnement met een toestel. Mobiele provider simpel gebruikt haar volledige budget om sim-only aanbiedingen onder de aandacht te brengen.

Investering in reclame en advertenties blijft hoog

Ondanks dat de providers de focus op adverteren en promoten hebben verlegd hebben, besteden zij overigens ook nog steeds een flink deel aan het maken van reclames en advertenties. Zo is Telfort de afgelopen maand een nieuwe reclamecampagne gestart die is gericht op de nieuwe pay-off: 'Doe er je voordeel mee'. T-Mobile heeft momenteel de live forward campagne en Vodafone richt zich vooral op mobiele advertenties.

Meer informatie
Internet vergelijken Sim only maandelijks opzegbaar Beste mobiele provider Sim only onbeperkt bellen Familie abonnement

Laatste provider nieuws

Mobiel
Telefoon abonnement
25-05-2022
OnePlus Nord 2T met abonnement
Lees meer
Private Lease
10-05-2022
De beste private lease elektrische auto van 2022 volgens Keuze.nl
Lees meer
Private Lease
06-05-2022
Beste Volkswagen up! private lease aanbiedingen
Lees meer

Standaard inbegrepen

14 dagen bedenktijd
Overstapservice
Persoonlijk advies
Meest complete aanbod

Internet

  • Internet vergelijken
  • Alleen Internet
  • Internet en TV
  • Alles in 1
  • Glasvezel vergelijken

Mobiel

  • Telefoon abonnement vergelijken
  • Sim Only vergelijken
  • Beste mobiele provider
  • Goedkoopste Sim only

Energie

  • Energie vergelijker
  • Goedkoop
  • Energieprijzen
  • Overstappen
  • Energieleveranciers

Private lease

  • Private lease vergelijken
  • Goedkoopste
  • Aanbiedingen
  • Met automaat
Klanten over ons op Kiyoh
9,4
(110 beoordelingen)
Onafhankelijk vergelijken
Vergelijkgroep Website Vergelijk Keurmerk Thuiswinkel Partner
  • Over ons
  • Verdienmodel
  • Chat met ons